Niemieckie firmy – czy warto nawiązać współpracę?
0
Eksport do Niemiec się bardzo opłaca.
1 maja 2011 roku rynek niemiecki został otwarty dla pracowników z Polski. Wielu ludzi skupiło się wyłącznie na tym, w tym upatruje ogromną szansę dla Polski. Zupełnie zdają się nie dostrzegać tego, że firmy polskie mogą współpracować z niemieckimi firmami i z tego czerpać ogromne korzyści i dzięki tej współpracy się rozwijać.
Solidne partnerstwo.
Niemcy przegrali wojnę, ale potrafili tak szybko się odbudować i rozwinąć technologicznie, że w tej chwili są w czołówce najlepiej rozwiniętych państw. Właśnie dlatego należy odłożyć na bok uprzedzenia pozostałe po wojnie i zacząć czerpać z ich wiedzy i doświadczenia. Współpraca polskich przedsiębiorców z Niemcami powinna dążyć do tego, by Polska stała się realnym partnerem dla krajów o zaawansowanej technologicznie gospodarce. Współpracy takiej nie należy się bać, ponieważ niemiecki biznes opisuje najlepiej jedno słowo „Ordnung”. Oznacza to porządek i tego należy się po współpracy z Niemcami spodziewać. Firmy, które podejmą się współpracy z Niemcami muszą się liczyć z tym, że będą przestrzegane wszystkie reguły, kodeksy i rozporządzenia. Nie należy tego postrzegać jako zagrożenie, wręcz przeciwnie, stosowanie się do kodeksów i przestrzeganie reguł chroni polskiego przedsiębiorcę, sprawia, że zasady są jasne i czyste i od razu wiadomo, czego się spodziewać. Biznes w ten sposób prowadzony jest uczciwy, a współpraca przynosi wymierne, jasno określone korzyści, bez możliwości mataczenia.
Niemcy chętnie podejmą współpracę z osobami konkretnymi, które mają logiczne i bezpośrednia argumenty, oparte o dokładne wyliczenia, statystyki i badania rynku. Firmy polskie przedstawiające w ten sposób swoje cele, a dodatkowo oferujące konkurencyjne ceny, zdolne przekonać konserwatywnych Niemców do ich produktów mogą liczyć na szeroką pomoc i współpracę ze strony niemieckiej.
Pokaźne zyski.
Dodatkowym atutem nawiązania współpracy z Niemcami będzie zysk. Oczywiście nie będzie on natychmiastowy, ale będzie pewny. Niemcy bowiem myślą długoterminowo i plany dla firmy układają z myślą o przyszłości. Mimo tego, że są konserwatywni w wyborze produktów i usług, potrafią wykorzystać zdobyte doświadczenie do ulepszania swoich produktów. To bardzo ważna zasada, której polscy przedsiębiorcy mogą się od niemieckich nauczyć.
Owocną współpracę można uzyskać w różnych dziedzinach, obojętnie czy oferujemy towary czy usługi. Wcześniej jednak należy pokazać niemieckim firmom, że chcemy współpracować, że nasza firma istnieje. Taką możliwość daje serwis Firmen aus Polen (firmenauspolen.de). Dodaj wpis już dziś!